Jó estét! – Nem(csak) ingyenes, hanem intelligens tankönyv
Jó estét!
Nem(csak) ingyenes, hanem intelligens tankönyv
Hiába a nyár, nehéz kiheverni a digitális oktatás nehézségeit. Persze nem kellene most ezzel foglalkozni, inkább csak élvezni a nyarat, amennyire lehet. Lehetőleg belföldön, nem rizikóztatva a saját, és más egészségét azzal, hogy külföldre utazunk. Hazánkban is számtalan felfedezésre váró hely van.
Mégis valahol ott lebeg a szülő és diák feje felett a kérdés, hogyan lesz szeptemberben? Mire készüljenek? Tanszert vásároljanak, de hová – az iskolába vagy otthonra? Vagy hagyják a csudába az egészet? És valami olyanra költsenek, ami a kedvüket derítheti még jobbra, ha újabb karanténba kellene zárniuk önmagukat?
Csokoládé, fagylalt, alkohol, könyvek, játékok, digitális eszközök, kényeztető kozmetikumok, na meg csinos és kényelmes házi ruhák? – bármi más, mint a tanszerek? A tankönyvek állítólag idén egyik családnak sem kerül majd semmibe: ingyenes lesz a tankönyv.
Nem, nem olvastam, hallottam félre, ingyenes és nem intelligens tankönyv. Pedig már reméltem, hogy beindul a verkli, hogy okosabbá, intelligensebbé, könnyebben használhatóvá, és ami fontos hibátlanná teszik a könyveket, amik nem is kézzel foghatóak. Nem, mert digitálisak. Interaktív elemekkel ellátott felhőalapú intelligens tankönyveket készítenek. Vagy legalábbis elkezdik.
A hagyományos tankönyveket adaptálva a digitálisan megjelenített szövegekhez, video példákkal, 3D modellekkel és gyakorlati önjavító tesztekkel, hogy a tartalom interaktívabb, vonzóbb és így könnyebben befogadható legyen. Megváltoztatva a tankönyvek unalmas, statikus egyirányúságáról, a dinamikus kétirányú információáramra, ezáltal segítve a tanárokat és a diákokat a jobb eredmények elérésében.
Tankönyvek, amik igazodnak a digitális korszakot támogató tantervhez, amik az önállóbb és mélyebb tanulás elősegítésére készülnek. Olyanok, amiben a diákok elkészített feladatai bekerülnek egy közös, pedagógusoknak támogatott platformba, amely visszajelzést ad diáknak és pedagógusnak egyaránt, így segítve a pedagógus munkáját a diák eredményei szerinti kiigazításában.
Tanárokkal, tantervi szakértőkkel és informatika fejlesztőkkel együtt kidolgozva, a pedagógiát és a technológiát kombinálva, hogy a diákok tanulását egy modernebb szinte emeljék. Segítve diákot, pedagógust és szülőt a jövőben, amiről nem tudjuk ugyan mit hoz, de szerintem, a koronavírus kétségtelenül megmutatta, már nem(csak) ingyenes, sokkal inkább intelligens tankönyvekre lenne szükség.
Szerző: Polgár Ágnes
Kép: www.kognity.com