Ne beszĂ©lj csĂșnyĂĄn!
Jó estét!
Ne beszĂ©lj csĂșnyĂĄn!
Van ez a kifejezĂ©s: kognitĂv disszonancia. Apai nagyanyĂĄm egĂ©szen biztosan azt mondta volna, â Ne beszĂ©lj csĂșnyĂĄn! â ha meghallja tĆlem. MĂĄrpedig nem rossz dolog tudni, hogy mit jelent, de mĂ©g inkĂĄbb azt, hogyan lehet a segĂtsĂ©gĂŒnkre az Ă©let szĂĄmos terĂŒletĂ©n. PĂ©ldĂĄul a bölcsĆde, az Ăłvoda vagy az iskolavĂĄlasztĂĄs kĂ©rdĂ©sĂ©ben. Mert kĂ©rem szĂ©pen az bizony lutri. Persze van lehetĆsĂ©g a tanintĂ©zmĂ©nyek kivĂĄlasztĂĄsĂĄban. ElmĂ©letileg, amihez a gyakorlat nem mindig jĂĄrul hozzĂĄ. FĆleg anyagilag, tĂĄvolsĂĄgban vagy idĆben. GyƱjtĆfogalommal Ă©lve, a logisztikĂĄban. A megfelelĆ intĂ©zmĂ©ny voksolĂĄsban mĂ©rvadĂł lehet a pedagĂłgus kĂ©rdĂ©se is. Ăm ha nincs lehetĆsĂ©gĂŒnk a vĂĄlasztĂĄsra, akkor remĂ©ljĂŒk, hogy az, ami jut nekĂŒnk bölcsĆde, Ăłvoda avagy iskola, azaz, ahovĂĄ lakĂłhelyĂŒnk szerint tartozunk, az csak jĂł lesz. ValahovĂĄ jĂĄrnia kell a gyereknek. ElkezdĆdik a szeptember, majd tĂșl is esĂŒnk rajta, mĂĄr oktĂłbert Ărunk Ă©s bizony kiderĂŒlhet, nem minden kerek. A pedagĂłgusok, az oktatĂĄsi szemlĂ©let, a lĂ©gkör, a gyerekek miegymĂĄs. PrĂłbĂĄlhatunk megoldĂĄst is talĂĄlni a problĂ©mĂĄra, imĂĄdkozni azĂ©rt, hogy minden jĂłra forduljon. AkĂĄr hĂșzhatjuk a következĆ tanĂ©vig is, vagy azutĂĄn. Lehet a gondunk egyĂ©ni, szubjektĂv. Ez utĂłbbi akkor tƱnik biztosan, amikor kiderĂŒl, nem is szabadna rosszul Ă©rezni magunkat, mert adott intĂ©zmĂ©ny bizony benne van a toplistĂĄs intĂ©zmĂ©ny elsĆ tĂz legjobbjĂĄban. Jobb, ha tudjuk ez nem mĂĄs, mint kognitĂv disszonancia, amikor az Ășj informĂĄciĂł nemhogy nem javĂt a helyzeten, tovĂĄbbi feszĂŒltsĂ©get kelt bennĂŒnk, Ă©s mĂĄr kĂŒlön azĂ©rt Ă©rezzĂŒk rosszul magunkat, hogy nekĂŒnk nem jĂł az, ami ĂĄllĂtĂłlag jĂł. Nem tudjuk jobbnak lĂĄtni, ami van. Nem sikerĂŒl. Azt hiszem, a nagyinak lenne igaza, ne beszĂ©ljĂŒnk csĂșnyĂĄn!Â
SzerzĆ: PolgĂĄr Ăgnes
KĂ©p: Starlet Photo