JĂł estĂ©t! â KacagtatĂł online oktatĂĄs: hĂmzĆtƱ a szĂ©nakazalban
JĂł estĂ©t! â KacagtatĂł online oktatĂĄs: hĂmzĆtƱ a szĂ©nakazalban
Az online oktatĂĄsrĂłl annyi mindent lehetne mondani. JĂłt Ă©s rosszat egyarĂĄnt. Gyerek, pedagĂłgus Ă©s szĂŒlĆ szemszögĂ©bĆl megannyi vĂ©lemĂ©ny, benyomĂĄs, illetve tapasztalat is lehet. A kacagtatĂł nem tartozik valĂłszĂnƱleg a leggyakrabban hasznĂĄlt jelzĆk közĂ©. A kacagtatĂł jelzĆt âfĂ©lekâ kevĂ©s ember hasznĂĄlnĂĄ, megĂ©rtem azt a sokfĂ©le okot, amit fel lehetne sorolni, hogy miĂ©rt nem kacagtatĂł. Ăn mĂ©gis, az idĂ©n visszatĂ©rĆ, online ĂĄltalĂĄnos iskolai oktatĂĄst hallgatva-figyelve meglehetĆsen sokat tudtam kacagni, mĂ©gpedig jĂłĂzƱen az elmĂșlt hetekben.
Az online oktatĂĄs szĂĄmomra olyan mint egy extrĂ©m kalandpark, csak otthon. Minden alkalomra tartogat valami megfejtendĆ, megoldandĂł, kivitelezendĆ megoldĂĄst, abban a keretben, ami otthon van. A mai volt szĂĄmomra a legmeglepĆbb Ă©s ezen tudtam a legjobban kacagni. A mai technika Ăłra a következĆ elvĂĄrĂĄssal kezdĆdött: Vegyen a gyerek elĆ egy hĂmzĆtƱt Ă©s hĂmzĆfonalat.Â
Mi sem termĂ©szetesebb ugye? Olyan, mintha cukrot vagy sĂłt kĂ©rne a pedagĂłgus. Mondjuk nĂĄlam mindkettĆ egyszerre fogyott el az online oktatĂĄs elsĆ hetĂ©re, amikor rĂĄadĂĄsul mĂ©g karantĂ©nban voltunk a koronavĂrus miatt, szĂłval jĂł, hogy nem limonĂĄdĂ©t vagy sĂł-liszt gyurmĂĄt akart volna kĂ©szĂttetni a gyerekekkel. De azĂ©rt sĂł Ă©s cukor ĂĄltalĂĄban szokott otthon lenni, de hĂmzĆtƱ?Â
Rögtön vĂ©gigsuhant a fejemen, vajon hĂĄny hĂĄztartĂĄsban lehet talĂĄlni hĂmzĆfonalat Ă©s tƱt, na meg olyan kartonpapĂrt, amire nyuszit vagy tojĂĄst rajzolva ki lehet azt hĂmezni. MĂĄr csak azĂ©rt is kacagtam a kĂvĂĄnsĂĄgon, mert pont pĂĄr napja regisztrĂĄltam hogy nincs egy rendes tƱ itthon. A hĂmzĆfonallal kevĂ©sbĂ© volt problĂ©mĂĄm. TƱt meg kĂ©rtem a szomszĂ©dtĂłl, akinek foglalkozĂĄsĂĄbĂłl hĂvatottan is van otthon egy meglehetĆsen sokszĂnƱ kĂ©szlete. ĂvĂł nĂ©ni. JĂłĂzƱt kacagott Ć is, amikor meghallotta a pedagĂłgusunk kĂ©rĂ©sĂ©t.
Mire visszalĂ©ptem a lakĂĄsba, a tƱvel a kezemben, mĂĄr hallottam is a tanĂĄrnĆ hangjĂĄt, amint az egyik tanulĂłt, amelyik nem talĂĄlt otthon tƱt, arra biztat Ă©ppen, hogy oldja meg kreatĂvan ezt a helyzetet. El nem tudtam kĂ©pzelni, hogyan gondolta azt, hogy kreatĂvan? MĂ©gis mivel lehet helyettesĂteni egy tƱt? Ăs miĂ©rt kellene egy tizenegy-tizenkĂ©t Ă©ves gyereknek feltĂ©tlenĂŒl tudnia, hol tartjĂĄk otthon a varrĂłkĂ©szletet? A tanĂĄrnĆ egy lyukas mentĆövet is dobott: keressen a tanulĂł ziherejsztƱt….mĂ©gis mire? Varrni?Â
Szerintem, ha a tanĂĄrnĆ kĂvĂŒlrĆl tekintene minderre a kĂ©rĂ©sre,-elvĂĄrĂĄsra, szituĂĄciĂłra akkor önmaga is felkacagna, hogy kĂ©rhetett pont egy hĂmzĆtƱt? Minden napra jut egy hasonlĂł meglepetĂ©s. Mindegyiknek magamban adok egy mottĂłt, a mai napnak ez lett: HĂmzĆtƱ a szĂ©nakazalban.
ĂrĂĄk utĂĄn egyĂ©bkĂ©nt elmentĂŒnk a fiammal a közeli hipermarketbe Ă©s vettĂŒnk egy Ășj tƱkĂ©szletet, volt benne hĂmzĆtƱ is. HozzĂĄteszem, az ĂĄruhĂĄzban a hĂmzĆtƱt Ășgy kerestĂŒk, mint a tƱt a szĂ©nakazalban. Az utolsĂł olyan tƱkĂ©szletet hoztuk el, amiben hĂmzĆtƱ is volt. Meglehet, a többi szĂŒlĆ is elrohant tƱt venni. Ziher, ami ziher.Â
SzerzĆ:Â Â PolgĂĄr Ăgnes
KĂ©p:Â Burst