Jó estét! – Csapatépítés: nem mindenkinek ugyanaz a kaptafája
Jó estét! – Csapatépítés: nem mindenkinek ugyanaz a kaptafája
Életünk egyik legfontosabb döntését, mivel szeretnénk egész életünkben foglalkozni, miből szeretnénk megélni, ideje korán kell meghoznunk, 13-14 évesen. Igaz a későbbiekben bármikor válthatunk. Kitanulhatunk új szakmát is. Váltani a szakemberek szerint, soha nincs késő.
Ami elkerülhetetlen, hogy a munkához meg kell tanulnunk jól, szorgalmasan és hatékonyan dolgozni. Gyakran nem is egyedül, hanem csapatban. Szerencsések vagyunk, ha olyan csapatban dolgozhatunk, amiben egymást tudjuk lelkesíteni, kiegészíteni, segíteni. Ilyen munkacsoportot építeni nem könnyű feladat.
A csapatépítésről a legtöbbünknek a különféle network marketing hálózatok jutnak eszébe. Azok a vásárlást ösztönző értékesítési formák, amikben az értékesítés személyes fogyasztás után, illetve ajánlás által történik. Ehhez a termékforgalmazók pedig többszintű érdekeltségi viszonyban hálózatot építenek ki. A termékük lehet bármi, a professzionális takarítógépektől kezdve, a kozmetikai terméken és étrend- kiegészítőkön át egészen a pénzügyi szolgáltatásokig.
Ezekbe a hálózatokba nap, mint nap belefuthatunk. Vagy azért, mert rendszeres vásárlói vagyunk egy network margeting terméknek, szolgáltatásnak, vagy mert megkeresnek bennünket azért, hogy vásároljunk, netalántán mi magunk is értékesítőkké legyünk. Részesei legyünk a csapatnak.
A közösségi média is tér lehet arra, hogy a csapatépítő hálózatot építsen. Sokszor a nagy számok törvénye alapján kiküldve ugyanazt a csalogató üzenetet több száz ismeretlen ismerősnek, miszerint a jó hangulatú posztjainkból az derül ki rólunk, hogy tökéletesen beleillenénk abba a projektbe, ami bizonyára nagyon hasznos lenne nekünk. (de leginkább neki)
A közösségi tér a csapattagok merítésére valóban jó megoldás lehet. Viszont könnyen előfordulhat, pont a nagy számú merítés miatt, hogy a csapatépítőnek gőze nincs arról, akinek küldte a levelet az tulajdonképpen kicsoda és mivel foglalkozik.
Így felesleges is zokon vennünk egy beszélgetés során, ha a network marketinges értetlenségébe ütközünk akkor, amikor elutasítjuk az ajánlatát azzal, hogy a foglalkozásunkkal teljesen elégedettek vagyunk, ezért nem kívánunk a meglévő munkánk helyet, sem mellett más csapat tagjává válni. Mert nem mindenkinek ugyanaz a kaptafája. És mi szeretnénk a sajátunk mellett maradni.
Szerző: Polgár Ágnes
Kép: Unsplash