Jó estét! – Az ügyfelet komolyan kell venni
Jó estét!
Az ügyfelet komolyan kell venni
Az ügyfelet komolyan kell venni. Hogy ez milyen fontos megállapítás, azt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a kereskedők, szolgáltatók milyen sokszor nem tartják szem előtt ezt a tényt. Pedig a figyelem, a megbecsülés nem kerül semmibe. Meghallgatni és megérteni az ügyfél problémáját. Vagy legalábbis megpróbálni megérteni. És megfelelően, legfőképpen megértéssel reagálni arra. Ebből következik, hogy a kommunikáció igencsak fontos. Mert emberek vagyunk, szükségünk van a verbális visszacsatolásra. Mindenkinek lehet rossz napja, de az ügyfél akkor is ügyfél. Persze nem azt mondom, hogy akkor mindig igaza van. Dehogy! De manapság sokszor találkozom olyan hozzáállással, hogy még én érezhetem rosszul magam amiatt, mert szólni merészeltem, ha hibát észlelek. Ez nagyon nincsen így jól. Mint az egyik gyorsétterem Nyugati téri éttermének kávézójában. Ahol beismerték, hogy hibáztak, amikor nem olyan kávét kaptam, amilyet kértem, mégis kifizettették az újabb adagot. Nem az összeg a lényeg, hanem a hozzáállás. És persze pozitív példa is akad. A helyi autószerelő műhely vezetője nem sajnálta az időt és energiát, hogy elmagyarázza és megmutassa, milyen munkát végeztek az autón. Komolyan vett minden olyan kérdést, amelyet egy nő tud feltenni, ha autószerelésről van szó. Ilyen helyzetben jó érzés ügyfélnek lenni.
Szerző: Karóczkai-Müllner Helga
Kép: Starlet Photo