Jó estét! – A siker faktora: Kinél bankol és kivel marketingezik?
Jó estét! – A siker faktora: Kinél bankol és kivel marketingezik?
Ha vállalkozni szeretnénk, ma már nem elég, ha ahhoz a termékhez vagy szolgáltatáshoz értünk, amit kínálunk. Nem elég már a biztos szakmai tudás és gyakorlat. A vásárlók, az ügyfelek eléréséhez elengedhetetlen a marketing, a kommunikáció. Korábban ezt az offline, nyomtatott napilapok, magazinok és folyóiratok, az outdoor a közterületi reklámok, az utcai plakátok, hirdetőoszlopok és járműreklámok biztosították, na meg a rádió és a televízióban való megjelenés.
Lokális szinten még szóba jöhetett a helyi hirdetőtábla a művelődési házban, vagy a kocsmában elég volt szólni Józsi bácsinak, és a fodrásznál a Margitnak, hogy mától körmözésbe, fotózásba avagy lekvárfőzésbe kezdtünk. De mindez ma már nem elegendő.
Erre hívja fel a figyelmet a bank, aki máris mondja a megoldást, ma már a marketingkommunikációhoz nagyszerű lehetőséget nyújt a közösségi média. De gyorsan hozzá is teszi: Ez azonban még kevés ahhoz, hogy hosszú távon meg tudjuk tartani a vevőket, tudatos márkaépítésre van szükség.
Szóval most már nem csak az a kérdés, hogy kinél bankolunk, hanem az is, hogy kivel marketingezünk? – mert nem mindegy. Szerintem sem. A márkaépítés, ahogyan a bank sajtóhírében olvashatjuk, valóban egy komplex tevékenység, ami a kommunikáción kívül a vállalkozás számos más területét is érinti, egészen a vevők megismerésétől a legjobb minőségű termék kifejlesztéséig.
Mert mindenkinek más-más erősségei vannak, és ha egy vállalkozó csak a marketinghez ért, akkor nincs terméke, ha pedig csak a termékhez, akkor nem tudja, hogyan adja el azt, vagyis szükség lehet kommunikációs szakemberek bevonására. Most már csak az a kérdés, hogy kivel marketingezzünk? Az, aki meg tud írni egy jó Facebook posztot az vajon már ért az online marketinghez?
Úgy tűnik, most vállalkozóként tényleg elengedhetetlen rájönni arra, vajon kinél lehet a siker faktora, kinél bankoljunk és kivel marketingezzünk. Függetlenül attól, hogy szoknyát vagy nadrágot viseljünk.
Kép: Unsplash
Szerző: Polgár Ágnes