Jó estét! – Szájmaszk és ballagási bögre, a kereslet és kínálat törvénye
Jó estét!
Szájmaszk és ballagási bögre
Közgazdasági alaptörvény, a kínálatot a kereslet határozza meg. Ezzel szemben a marketing azt vallja, ez a közgazdasági törvény addig él, míg a kereslet tárgyát nem változtatjuk meg. Azaz keresetté kell tenni azt, ami nem az. Vagyis kívánatossá, elengedhetetlenné. Olyanná, ami egyszerűen jár nekünk. Azért, hogy akarjuk. Mindenáron.
Az összeesküvés elméleteket kedvelők a koronavírus mögött különféle érdekeket vélnek felfedezni, legfőképpen azt, hogy egyesek bizonyára jól járnak ebben a krízisben, amit most élünk meg. Meg is fogalmazzák, azok járnak jól, akik szájmaszkokat, lélegeztetőgépeket, fertőtlenítőket és vitaminokat gyártanak, értékesítenek.
Nem vitatom az igazságát annak, hogy azok akik igyekeznek másképpen gondolkodni, lehetőséget lelni ebben a helyzetben, azok akár jól is járhatnak. Rendre váltanak is szolgáltatók, termelők, gyártók, kereskedők vagy igazodni igyekeznek a megváltozott helyzethez.
Az éttermes még ha le is húzta a rolót, a konyháját nyitva hagyta és kiszállításra főz. Az autógyár átáll lélegeztetőgép gyártásra. A borpincék kóstolás helyett online töltenek és különféle palackválogatásokat állítanak össze házhozszállításra. A parfümösök kézfertőtlenítőt kutyulnak. A taxisok nem embert, hanem ételt szállítanak. A színészek online verset szavalnak, mesét mondanak, idősek otthonába járnak ki felolvasni.
A kedvencem a ovisjel címkéket gyártó, aki átáll a szájmaszk és ballagási bögre készítésére. Igaza van a cégvezetőnek, azért mert elmaradnak a vén diákok tényleges búcsúztatói, attól még az ajándék dukál: szájmaszk és bögre. Goethe is megmondta mindig meg kell találni a kellemest és a szépet.
Keresd az életben mindig a szépet
Ragadd meg azt, amit más észre sem vesz,
S hidd el, ha sokszor durva is az élet,
Mindig találni benne kellemest és szépet.
(Goethe)
Szerző: Polgár Ágnes
Kép: Starlet Photography