A vilĂĄgvĂ©ge sem jĂł egyedĂŒl
MĂg Ăszak-Korea aggodalmat hoz a vilĂĄgra; hazĂĄnkban meg a kiabĂĄlĂĄs Ă©s nem kiabĂĄlĂĄs között morfondĂroznak vĂĄltozĂĄsra hasonlĂłan ĂĄhĂtozĂł közĂ©leti szemĂ©lyek, az Ășj nĂ©pvĂĄndorlĂĄs pedig olyan nĂ©peket Ă©s orszĂĄgokat hoz testközelbe, amikrĆl eddig szinte semmit sem tudtunk, azalatt az ĂĄtlagos ember csupĂĄn azĂ©rt kĂŒzd, hogy megteremtse a napi betevĆjĂ©t Ă©s a boldogsĂĄgĂĄt önmaga Ă©s a csalĂĄdja szĂĄmĂĄra.
Egy hĂ©tköznapi ember mĂ©g ha tĂĄjĂ©kozĂłdott is, mert figyelemmel kĂsĂ©ri a vilĂĄgsajtĂł napi hĂrĂĄradatĂĄt, mĂ©g akkor sem feltĂ©tlenĂŒl szeret belegondolni a földkereksĂ©g vĂ©gĂ©be, mert minek. Ha bĂĄrmi törtĂ©nne a vilĂĄgban, sokat Ășgysem tehetne, hiszen Ć is csak egy aprĂł porszem a gĂ©pezetben – gondolja –  mint szerĂ©ny halandĂł.
Ăppen ezĂ©rt teszi a dolgĂĄt tovĂĄbbra is, nap nap utĂĄn. BejĂĄr dolgozni a munkahelyĂ©re, vitĂĄzik a pĂĄrjĂĄval a gyereknevelĂ©s kĂ©rdĂ©sĂ©ben, ĂĄthĂvja a szomszĂ©dot egy nyĂĄr vĂ©gi – Ćsz eleji grillre, kiradĂrozza Ă©s ĂșjraĂratja utĂłdjĂĄval a hĂ©tvĂ©gi hĂĄzi feladatot Ă©s vĂĄrja a szexet este, mikor elcsendesedik a hĂĄz.
Majd mĂĄsnap reggel, amikor arra Ă©bred, hogy az Ă©let a szokott medrĂ©ben fut tovĂĄbb, de megnĂ©zi a legfrissebb felzaklatĂł hĂreket, akkor megnyugtatja magĂĄt azzal, hogy csak lĂ©tezik valahol egy James Bond vagy valaki mĂĄs, a mentsĂŒk meg a vilĂĄgot filmek hĆseihez hasonlĂł fazon, aki most is Ă©ppen azon ĂŒgyködik, hogy elĂ©rje azt az egy bizonyos vezĂ©rlĆt, amin egy igen bonyolult kĂłd segĂtsĂ©gĂ©vel gombnyomĂĄsra Ășgyis pik-pakk helyreteszi a vilĂĄg rendjĂ©t. Megoldja a bajt, ha szĂŒksĂ©ges, Ă©s arrĂłl Ć, a földi halandĂł Ășgy sem tud meg semmit se, mert a hĆs Ășgy teszi mindezt, hogy annak nyoma se maradjon.
S a hĂ©tköznap embere mĂ©g akkor sem gyanĂt majd semmit sem, amikor a legĂșjabb Michael Bay moziban – felturbĂłzva – tulajdonkĂ©ppen megnĂ©zi azt, ami elĆl megmenekĂŒlt a minap az emberisĂ©g.
Ebben a nyugalomban mĂĄr nem is fĂ©l egy vilĂĄgvĂ©gĂ©tĆl. InkĂĄbb nem kezd el szĂĄmolgatni, mennyi pĂ©nze van Ă©s az mire elĂ©g, hovĂĄ tudna menekĂŒlni, ha kellene Ă©s azzal se nagyon vet szĂĄmot, hogy ki(k)nek a kezĂ©t fognĂĄ akkor meg, ha futni kellene. Hiszen az egyĂ©rtelmƱ. A szeretteiĂ©t.
Viszont kĂ©sĆbb, amikor rĂĄĂ©bred, az akik fontosak a szĂĄmĂĄra – a szerelme, a testvĂ©re, a szĂŒlei – azok bizony nem karnyĂșjtĂĄsi tĂĄvolsĂĄgra vannak Ă©ppen tĆle, hanem messzebb, akkor mĂ©g is csak pĂĄnikolni kezd. TartĂłzkodjanak a szĂĄmĂĄra fontosak Ă©ppen csak a Duna mĂĄsodik oldalĂĄn, esetleg messzebb, kĂŒlföldön, mi több ĂłceĂĄnokkal arrĂ©bb egy mĂĄsik kontinensen, a kĂ©rdĂ©s ott motoszkĂĄl benne: â Mi lesz ezutĂĄn?
A bizonytalansåg, hogyan védheti meg azt, aki fontos a szåmåra, egy olyan kérdés, amibe senki sem szeret mélyen belegondolni.
Egy magĂĄnyos szĂv plĂĄne elmĂ©lĂĄzik ezen, hiszen a tartĂłs egyedĂŒllĂ©t mindenkĂ©ppen fokozza a vĂ©szhelyzet Ă©rzĂ©sĂ©t, miszerint valakihez tartozni mĂ©g a legnagyobb bĂ©kĂ©ben is emberi szĂŒksĂ©glet, nemhogy egy vĂ©szjĂłslĂł idĆben.
A halandĂł ember, aki sajĂĄt szĂvĂ©t Ă©s lelkĂ©t vĂ©dve tĂ©nyleg csak annyit tehet, hisz Ă©s bĂzik abban, hogy az Ă©let mĂĄsnap  is ugyanĂșgy megy majd tovĂĄbb, mint az addig is volt, innentĆl tudatosan igyekszik nyugalmat Ă©s bĂ©kĂ©t teremteni a legszƱkebb környezetĂ©ben, Ă©s elhessegetni a fejĂ©bĆl a prepperkedĂ©st, mint szĂŒksĂ©ges megoldĂĄst. Mert egy valĂłdi vilĂĄgvĂ©ge helyzetbĆl megmenekĂŒlni is csak akkor van Ă©rtelme, ha nem egyedĂŒl maradunk, hanem lesz kivel tĂșlĂ©lĆnek lennĂŒnk.